©Copyright : Görseller telif hakkına sahip olabilir.
Merhabalar .
Gündem çok ama çok karışık. Biden vs Trump sonrası Hollandalı Özgürlükçü Parti lideri çılgın Geert Wilders'in attığı aptalca Twit ( Diego dur Allahını seversen... ) , Hollanda'da Kadınlara da gelen bir Askerlik ( sözüm ona zorunlu değil ) , Kralın Yunanistan'a tatile gitmesi ve eleştiriler sonrası Apar topar geri dönmesi Artan çok ama çok Corona vakaları var. Hatta Hollanda Almanya'ya yoğun bakımları rahatlatmak için ambulanslar ile Corona hastası transfer ediyor.
Bugün Hollanda'da Arabalar için gerekli vize olan APK ve bana göre kazıklanmamı yazacağım.
( Hollandalılar bunu normal karşılıyorlar )
Algemene Periodieke Keuring
APK . Arabanın Vizesini yaptırma işlemi.
Benzinli bir sıfır araç ilk vizesine 4 yaşında 2. vizesine yaşında 3. vizesine 8 yaşında ve diğer yıllarda her yıl olmaz şartı ile Vizeye girer.
Bir Dizel ( Hybrid - Lpg/ Gas yada Elektrikli ) aracınız var ise ilk vizesi 3 yaşında daha sonrası vizelerine de her yıl girmek zorundadır.
Öncelikle Arabanızın Vizesi dolmadan Vize'ye sokmanız gerekiyor. Bunun içinde varsa tanıdık Garaj / tamirci bulunmalı. Yoksa yanaktan öpüyorlar. Normalde tanınmış büyük Tamir - bakım firmaları Kapılarına yada web sitelerine Fix fiyatlar yazarlar ama o fiyatlardan aracınız ile dışarı çıkmak çok zor.
Arabamızı alalı 1 sene olacak ve alırken APK'sı yapılmış istedim özellikle ki kafamız rahat olsun. Bilenler vardır bir aracın
plaka kontrol sitesinden yada sahibi iseniz evraklarından Vize son tarihini görebilirsiniz. Vizesiz araç kullanmanız ise yasak . Arabamız çok düşük kilometreli bir Japon arabası. içi dışı bir :) arabayı Vizeye sokmadan silgeçlerini kendimiz değiştirdik. Toplamda 10-12 Euro tuttu. Arabamın Hava filtresini de kendimiz temizlemiştik. çok temiz ve hala orijinal filtresi içinde idi. Yağı suyu antifriz cam suyu ne varsa düzenli bakarım. az çok arabadan anlarım. Neyse araç 10 yaşında ve artık her yıl vizeye girmesi gerek, kısaca al anahtarı bas git. ( fahişinden.com'da satar gibi oldu ama öyle )
Hanım'ın tanıdığı bi garajdan randevu yaptık , aracı bıraktık ve ertesi gün bize 130 euro gibi bir hesap çıktı ( Allahtan silgeçleri biz değiştirmişiz ve bakım yapmışsız ) Aracın evrakları hazırlanması kontrolü ve sorunsuz ise 40-50 Euro tutan bir işlem zaten buna razıyız. Adam hava filtresine çok pisti diyor, Kompresör ile hava sıkmış birde yağını değiştirdim diyor, zaten içinde tertemiz yağ var düzenli kontrolü yapılmış bizi 130 Euroluk yaptı ve düşünün arabanın normalde hiç bir sorunu yok.
Aracınız çok kilometreli ( 200xxx ve fazlası ) ve çok sıkıntılı olan bir araç ta olabilir. Silgeçler, far ayarları, fren ayarları bunlar en çok çıkan sorunlar, atıyorum balatalar vs o zaman demek ki en az 250 lik oluyorsunuz. 200 Euro'ya 2. el araba var bu ülkede ama gel gelelim Sistem sizi eli boş ve öpmeden yollamıyor. Umarım Hollanda'dasınız ve tanıdık bir tamirciniz vs vardır. Aksi halde bu tarz kalemlere bir sürü meblağ bayılmak insanı üzüyor.
Rapor : De keurmeester controleert het voertuig op: banden, remmen, verlichting, uitstoot, olielekkage, wielophanging en nog veel meer punten. Aandachtspunten tijdens de keuring worden hieronder (mits aanwezig) vermeld:
Dayım parayı cukka yapmak için raporu bol tutmuş. Ellerine sağlık Bay AAD. Teşekkürler Hollanda.
Bu blog kısa ve öz olsun istedim.
Hollanda hakkında daha çok öğrenmek isterseniz, eski ve öz evladım gibi sevdiğim Blog olan
Andaç abi için
Buyrun
Sağlıklı kalın.
Saygılar
Andaç
©Copyright : Görseller telif hakkına sahip olabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder